دسته‌بندی‌ها

توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

فعالیت صفحه 13علوم پنجم

جواب فعالیت علوم پنجم درس 2 ( ماده تغییر می کند ) گام به گام فصل دوم علوم پنجم   ???? پاسخنامه علوم پنجم ابتدایی ???? درس دوم : ماده تغییر می کند  

فعالیت صفحه 13علوم پنجم

جواب فعالیت علوم پنجم درس 2 ( ماده تغییر می کند )

جواب فعالیت علوم پنجم درس 2 ( ماده تغییر می کند ) گام به گام فصل دوم علوم پنجم   ???? پاسخنامه علوم پنجم ابتدایی ???? درس دوم : ماده تغییر می کند   کاوشگری صفحه 9 5ــ تغییرهایی را که در طول این فعالیت در مواد ایجاد کرده اید، در جدول زیر بنویسید.   فکر کنید صفحه 10  آیا برای ساختن بادبادک جنس موادی را هم که به کار بردید تغییر دادید؟ خیر، فقط شکل ظاهری و اندازه ی مواد تغییر دادیم. فعالیت صفحه 10  ٣ــ یک حبه قند دیگر را هم مانند تصویر، روی شعله نگه دارید. *در کدام تغییر، شکل و اندازه ّ ی ماده عوض می‌شود؟ در دو تغییر اول هنگام کوبید قند در هاون و حل کردن قند در آب شکل و اندازه ماده عوض می شود. *در کدام تغییر، رنگ و بوی ماده عوض می‌شود؟ در تغییر سوم- با سوزاندن قند رنگ ، بود و مزه آن تغییر میکند. فعالیت صفحه 11  4ــ حالا رنگ، مزه، بو و شکل تخم مرغها را با هم مقایسه کنید. تخم مرغ اول شکلش تغیر کرده، – تخم مرغ دوم رنگ ، مزه و بویش تغییر کرده -تخم مرغ سوم هم رنگ ، هم بو و هم مزه اش تغیر کرده و شکلش هم عوض شده است. فکر کنید صفحه 12  ۱-وقتی چوب کبریت می سوزد، چه تغییری می کند؟ چوب کبریت به ماده ی دیگری تبدیل می شود و رنگ بو مزه ی آن تغییر می کند. ۲-وقتی آب یخ می زند از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می شود. وقتی آب بخار می شود از حالت مایع به حالت گاز(بخار آب) تبدیل می شود. این ها چه نوع تغییری هستند؟ تغییرهای فیزیکی، زیرا در این تغییرها آب به ماده ی دیگری تبدیل نشده است و فقط حالت آن تغییر کرده است. فعالیت صفحه 12  تغییرهای زیر را در دو گروه، طبقه بندی کنید و در جدول بنویسید. پختن مرغ، بریدن پارچه، شکستن لیوان، تبدیل انگور به سرکه، درست کردن مربا، تراشیدن مداد، آرد کردن گندم، پوسیدن پارچه و زنگ زدن وسایل آهنی تغییر فیزیکی بریدن پارچه , شکستن لیوان ، تراشیدن مداد ، ارد گندم تغییر شیمیایی پختن تخم مرغ ، تبدیل انگور به سرکه ، درست کردن مربا ، پوسیدن پارچه   فعالیت صفحه 13   تهیهی نوشیدنی گازدار ١ــ یک لیوان شیر و یک لیوان آب نیم گرم را در یک پارچ با هم مخلوط کنید. ٢ــ نصف لیوان ماست و مقدار کمی نمک را در ظرفی دیگر با هم مخلوط کنید و در پارچ بریزید. ٣ــ ِ مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و در آن را کاملا محکم ببندید و در کناری بگذارید )یادتان باشد که بطری نباید ً پر شود(. ۴ــ بعد از یک هفته، بطری را بردارید و خوب تکان دهید. سپس ِدر آن را به آرامی باز کنید. 5 ــ مشاهده های خود را بنویسید. وقتی در بطری را باز می کنیم، مقداری گاز از آن خارج می شود که بوی خاصی دارد ، مزه ی ماده جدید نیز کمی ترش میباشد. فعالیت بالا را به دقت بررسی کنید. در کدام مرحله تغییر فیزیکی و در کدام مرحله تغییر شیمیایی رخ داده است؟ به چه دلیل؟ ابتدا با مخلوط کردن مواد ، تغییر فیزیکی به وجود می آید و در طول یک هفته تغییر شیمیایی به کندی صورت می گیرد. هنگام مخلوط کردن مواد ، خواص آنها نیز تغییر نمی کند ، اما با گذشت زمان مواد اولیه خواص خود را از دست داده و به ماده جدیدی تبدیل شده اند   گفت کو کنید صفحه 13   هر یک از تغییرهای زیر در کدام حالت تندتر رخ می دهد؟ الف)فاسد شدن مواد غذایی در یخچال یا بیرون از آن مواد غذایی در خارج از یخچال سریع تر دچار تغییر شیمیایی شده و فاسد می شوند. ب)حل شدن شکر در چای داغ یا چای سرد شکر در چای داغ سریع تر حل می شوند و تغییر فیزیکی می کند جمع آوری اطلاعات صفحه 13   وسایل آهنی در هوای مرطوب سریع تر زنگ می زنند یا در هوای خشک؟ در این باره اطلاعاتی جمع آوری کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید. در هوای مرطوب، وقتی آهن در معرض هوای مرطوب قرار می گیرد. دچار تغییر شیمیایی شده و اکسید می شود. به اکسید آهن اصطلاحا زنگ آهن گفته می شود. بنابراین وقتی وسایل آهنی در مجاورت هوای مرطوب قرار می گیرند، زنگ می زنند.   گفت کو کنید صفحه 14  انسان در کدام تغییرهای نشان داده شده در تصویرهای زیر دخالت دارد؟ -سنگ نوشته ای در همدان :تغییر فیزیکی -رسیدن سیب :تغییر شیمیایی صاف کردن جادّه : تغییر فیزیکی -کندن زمین با بیل مکانیکی : تغییر فیزیکی تغییر فصل : تغییر شیمیایی   جمع آوری اطلاعات صفحه 15  فهرستی از تغییرهای محیط اطراف خود تهیه کنید و آنها را در جدول زیر بنویسید. زرد شدن برگ درختان * بخار شدن آب دریا  * پختن نان * رسیده شدن میوه ها روی درخت * ساخت  ظروف مسی * گفت کو کنید صفحه 15  در گروه خود، یکی از دخالت های انسان در طبیعت را انتخاب کنید و درباره ی مفید یا مضر بودن آن گفت و گو کنید. نتیجه این گفت و گو را به کلاس گزارش دهید. قطع تعدادی از درختان جنگل به منظور احداث جاده این عمل از نظر ملاحظات زیست محیطی مضر است و باعث از زبین رفتن درختان و محیط زندگی جانوران آن منطقه می شود اما به لحاظ ایجاد راه و مسیر رفت و آمد انسان ها و برآوردن نیازهای افراد در آن جا تردد دارند، مفید می باشد. فعالیت صفحه 16   1 کاغذ ساختن موشک کاغذی * 2 چوب تولید ذغال * 3 پارچه دوختن لباس * 4 سنگ ساختن مجسمه * 5 شیر تهیه ماست *  

||| 1 نظر Naza i سه شنبه 5 فروردین 1399

منو صفحه اصلی انجمن جستجو در انجمن ها تبلیغات تماس با ما ورود عضویت تازه چه خبر جستجو جستجو هرجا موضوع ها این انجمن این موضوع جستجو فقط در عنوان ها توسط: جستجو جستجوی پیشرفته,

جستجو در انجمن ها

منو ورود عضویت I s all he app نصب

صفحه اصلی انجمن دوره آموزش ابتدایی پایه پنجم ابتدایی علوم تجربی جاوا اسکریپت غیر فعال است برای تجربه بهتر، قبل از ادامه، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید. You a e usi g a ou of da e b owse . I may o display his o o he websi es co ec ly.You should upg ade o use a al e a ive b owse . فعالیت صفحه 13 علوم پنجم شروع کننده موضوع اخراج شده تاریخ شروع 9/8/20 اخراج شده مهمان 9/8/20 #1 جواب فعالیت صفحه 13 علوم پنجم/ فعالیت صفحه 13 علوم پنجم / پاسخ فعالیت صفحه 13 علوم پنجم/ صفحه 13 علوم پنجم/ علوم پنجم صفحه 13/ گام به گام علوم پنجم/ فعالیت صفحه 13 علوم پنجم تهیه‌ٔ نوشیدنی گازدار وسایل و موادّ لازم:آب نیم گرم - نمک - شیر پاستوریزه - پارچ - ماست - بطری خالی - لیوان 1- یک لیوان شیر و یک لیوان آب نیم گرم را در یک پارچ با هم مخلوط کنید. 2- نصف لیوان ماست و مقدار کمی نمک را در ظرفی دیگر با هم مخلوط کنید و در پارچ بریزید. 3- مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و درِ آن را محکم ببندید و در کناری بگذارید (یادتان باشد که بطری نباید کاملاً پر شود). 4- بعد از یک هفته، بطری را بردارید و خوب تکان دهید. سپس درِ آن را به آرامی باز کنید. 5- مشاهده‌های خود را بنویسید. وقتی در بطری را باز می‌کنیم، مقداری گاز از آن خارج می‌شود که بوی خاصی دارد، مزهٔ مادهٔ جدید نیز کمی ترش می‌باشد. * فعّالیت بالا را به دقّت بررسی کنید. درکدام مرحله تغییر فیزیکی و در کدام مرحله تغییر شیمیایی رخ داده است؟ به چه دلیل؟ ابتدا با مخلوط کردن مواد، تغییر فیزیکی به وجود می‌آید و در طول هفته تغییر شیمیایی به کندی صورت می‌گیرد. هنگام مخلوط کردن مواد، خواص آن‌ها تغییر نمی‌کند، امّا با گذشت زمان مواد خواص خود را از دست داده و به مادهٔ جدیدی تبدیل شده‌اند. ?شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید منبع : همیار خاص   آخرین ویرایش توسط مدیر: 17/8/20 برچسب ها جواب فعالیت صفحه 13 علوم پنجم درکدام مرحله تغییر فیزیکی و در کدام مرحله تغییر شیمیایی رخ داده است صفحه 13 علوم پنجم علوم پنجم صفحه 13 فعالیت صفحه 13 علوم پنجم مشاهده‌های خود را بنویسید. وقتی در بطری را باز می‌کنیم پاسخ فعالیت صفحه 13 علوم پنجم گام به گام علوم پنجم برای ارسال پاسخ شما باید وارد سیستم شوید. جدیدترین ارسال ها دانلود آهنگ حسین توکلی سرمست آخرین: مدیر دیروز در 20:29 آهنگ جدید و قدیمی دانلود آهنگ راغب شالت آخرین: مدیر دیروز در 20:29 آهنگ جدید و قدیمی دانلود آهنگ مهدی پورامیدی سکوت آخرین: مدیر دیروز در 20:00 آهنگ جدید و قدیمی دانلود آهنگ شهاب مظفری حیران آخرین: مدیر دیروز در 15:45 آهنگ جدید و قدیمی دانلود آهنگ رضا ملک زاده دیوونه بازی آخرین: مدیر دیروز در 14:31 آهنگ جدید و قدیمی اشتراک گذاری: Reddi Pi e es Tumbl Wha sApp ایمیل اشتراک گذاری لینک این صفحه را به اشتراک بگذارید Reddi Pi e es Tumbl Wha sApp ایمیل اشتراک گذاری لینک صفحه اصلی انجمن دوره آموزش ابتدایی پایه پنجم ابتدایی علوم تجربی

آخرین مطالب