دسته‌بندی‌ها

توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

طرز خوابیدن در بارداری

درنحوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری، حالت SOS که به معنی خوابیدن به پهلو است. به گفته دکتر معصومه یونسی خوابیدن به پهلوی چپ در دوران بارداری بهتر است.

طرز خوابیدن در بارداری

بلاگ خانواده و بارداری بارداری و زایمان خوابیدن در بارداری نحوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری چگونه است؟ توسط دکتر معصومه یونسی سپتامبر 4, 2019 در بارداری و زایمان, خانواده و بارداری 0 دوران بارداری 40 همرسانی 22.5k مشاهده همرسانی در توییترلینکدایناز طریق ایمیل هنگامی که شما در دوران بارداری به سر می برید تغییرات عمده ای در بدن شما رخ میدهد و این تغییرات نهایتا منجر به این میشوند که مجبور باشید برخی عادات را ترک کنید خصوصا اصلاح عادات نحوه “خوابیدن در بارداری” بسیار مهم است. نحوه صحیح خوابیدن در بارداری برخی از این تغییرات که در دوران بارداری اتفاق می افتند عبارتند از : بزرگ شدن محوطه شکمی درد پشت و کمر سوزش معده کوتاه شدن تنفس بی خوابی این عوامل میتوانند باعث شوند شما نتوانید حالت یا پوزیشن خوابی را که در گذشته به آن عادت کرده اید را داشته باشید. از هفته 20 به بعد ملزم هستید حتما به پهلو و بخصوص پهلوی چپ بخوابید. در مواقع لزوم فقط به مدت 10 دقیقه مجازید بر روی کمر بخوابید.   تصویر شماره 1: نحوه خوابیدن در بارداری بهترین وضعیت خوابیدن در دوران بارداری حالت SOS ( مخفف Sleep O Side ) است که به معنی خوابیدن به پهلو است. یعنی در این صورت میتوانید به پهلوی راست و یا به پهلوی چپ بخوابید ولی بین این دو وضعیت، خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است. خوابیدن به پهلوی چپ در بارداری : در دوران حاملگی باعث افزایش خونرسانی به جنین و رسیدن مواد مغذی بیشتر به او میشود همچنین از لحاظ آناتومیکی باعث کاهش فشار به اندامهای داخلی بدن مادر شده و برای مادر و جنین بسیار بهتر میباشد. همچنین بهتر است پاها را کمی درون سینه جمع کنید و بین زانوها یک بالشت قرار دهید. خوابیدن به پشت ( طاق باز ) : این حالت میتواند باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی، هموروئید ( بواسیر )، کاهش فشار خون و کاهش گردش خون بین شما و جنین شود. خوابیدن روی شکم در بارداری ( دمر ) : با رسیدن به ماه های انتهایی بارداری و بزرگ شدن شکم، خوابیدن روی شکم کمتر مطرح میشود ولی به هرحال باید از این وضعیت و پوزیشن اجتناب کنید. *** تحت هیچ عنوان در ماه های انتهایی هنگام خوابیدن در بارداری غلت نزنید بلکه به آرامی بچرخید. این کار به چرخیدن بند ناف به دور جنین منجر نمی شود و عواقب خطرناکی ندارد. اگر طی شب نیاز داشتید جهت خوابیدن را تغییر دهید باید ابتدا از سر و بعد قسمت های دیگر و به ترتیب شروع به چرخش و تغییر وضعیت کنید و جهت را تغییر دهید. سلامت دندان ها در بارداری قبل از اقدام به بارداری از سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید. مشکلات دندان در بارداری، می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. ضمن اینکه هر عمل دندانپزشکی را در بارداری نمی‌توان انجام داد. در دوران بارداری توجه كنید: آب كتری را مجدد نجوشانید آب جوشیده شده تبدیل به مواد سمی مثل آرسنیك و نیترات كه برای بدن مضراست می گردد از سشوار در طول بارداری كمتر استفاده كنید چون امواج الكترومغناطیس سشوار چند برابر تلفن همراه است با تلفن همراه طولانی مدت صحبت نكنید بخصوص وقتی در شارژ است یا شارژ كمی دارد ماكروفر در بارداری مجاز نیست قابلمه های تفلون آسیب دیده را به هیچ وجه استفاده نكنید شوینده های مثل وایتكس كمتر استفاده كنید یا حتما با ماسك و دستكش استفاده شود رنگ مو در بارداری بدیهی است كه هر مادر بارداری دوست دارد زیبایی خودش را در این دوره مهم زندگیش حفظ کند. اما بدانید که مواد شیمیایی می تواند اختلال در رشد مغزی كودكان ایجاد كند. ولی بدانید خانم‌های باردار باید هنگام قرار گرفتن در معرض هر گونه ماده‌ شیمیایی (رنگ مو و مواد آرایشی مو) احتیاط به خرج دهند و این توصیه ها را جدی بگیرند: سعی کنید از فرآورده‌هایی که موها را صاف، بی‌رنگ، رنگ یا فر می‌کنند در طول بارداری به خصوص چهار ماه اول بارداری اجتناب كنید  . در صورت استفاده نكات زیر را رعایت نمایید: – ترتیبی دهید که استفاده از این مواد در جایی با تهویه خوب انجام شود. – مواد شیمیایی را بیش از زمان لازم روی موها باقی نگذارید. – اطمینان حاصل کنید که موها و پوست سرتان پس از استفاده از این مواد کاملا شسته شده‌اند. – همیشه هنگام مصرف این مواد شیمیایی از دست‌کش استفاده کنید و دستورات سازنده را دقیقا رعایت کنید. – همیشه بدانید آسیب پذیری پوست بدن در برایر مواد آلرژی زا در بارداری افزایش می یابد. – شاید هایلایت با توجه به اینكه مستقیم با ریشه مو در ارتباط نیست ،زیانش كمتر باشد ولی حتما برای پیشگیری از استنشاق بوی ماده از ماسك استفاده كنید. چکاپ های قبل بارداری تست پاپ اسمیر آزمایش ادرار آزمایش خون بررسی فشارخون آزمایش بیماریهای منتقله ی جنسی واکسیناسیون مراجعه به دندانپزشک     نوشته قبلی علت سوزش ادرار نوشته‌ی بعدی 17 قانون طلایی برای کاهش استرس دکتر معصومه یونسی من دکتر معصومه یونسی هستم. دوره تخصص را در رشته زنان و زایمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 1384 تا 1388 در بیمارستانهای زینبیه، حافظ، سعدی و نمازی شیراز و دوره فوق تخصص را در رشته نازایی و جراحی لاپارسکوپی زیر نظر پروفسور سعید البرزی و پروفسور محمد ابراهیم پارسانژاد در بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 1390 تا 1391 گذرانده ام. دریافت نوبت اینترنتی نوشته‌ی بعدی 17 قانون طلایی برای کاهش استرس پاسخی بگذارید لغو پاسخنشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت مطالب پیشنهادی بهترین نرم افزار مدیریت مطب را بشناسید! 1 ماه پیش نکات مهمی در انتخاب نرم افزار مدیریت مطب زنان 1 ماه پیش va j ews_module_415_0_61a04cdc40d02 = {"heade _ico ":"","fi s _ i le":"\u0645\u0637\u0627\u0644\u0628 \u067e\u06cc\u0634\u0646\u0647\u0627\u062f\u06cc","seco d_ i le":"","u l":"","heade _ ype":"headi g_8","heade _backg ou d":"","heade _seco da y_backg ou d":"","heade _ ex _colo ":"","heade _li e_colo ":"","heade _acce _colo ":"","heade _fil e _ca ego y":"","heade _fil e _au ho ":"","heade _fil e _ ag":"","heade _fil e _ ex ":"","pos _ ype":"pos ","co e _ ype":"all"," umbe _pos ":"2","pos _offse ":"","u ique_co e ":"u ique1","i clude_pos ":"","exclude_pos ":"","i clude_ca ego y":"","exclude_ca ego y":"","i clude_au ho ":"","i clude_ ag":"","exclude_ ag":"","so _by":"la es ","da e_fo ma ":"ago","da e_fo ma _cus om":"","pagi a io _mode":"disable","pagi a io _ ex p ev_show ex ":"","pagi a io _ umbe _pos ":"16","pagi a io _sc oll_limi ":"","boxed":"","boxed_shadow":"","el_id":"","el_class":"","scheme":" o mal","colum _wid h":"au o"," i le_colo ":"","acce _colo ":"","al _colo ":"","exce p _colo ":"","css":"","paged":1,"colum _class":"jeg_col_1o3","class":"j ews_block_21"}; مطالب پربازدید علل بی حسی دست ها 2 سال پیش خوابیدن در بارداری 3 سال پیش مقابله با استرس 3 سال پیش علت سوزش ادرار 3 سال پیش علائم سقط جنین و بارداری بعد از آن 2 سال پیش va j ews_module_415_1_61a04cdc430a2 = {"heade _ico ":"","fi s _ i le":"\u0645\u0637\u0627\u0644\u0628 \u067e\u0631\u0628\u0627\u0632\u062f\u06cc\u062f","seco d_ i le":"","u l":"","heade _ ype":"headi g_8","heade _backg ou d":"","heade _seco da y_backg ou d":"","heade _ ex _colo ":"","heade _li e_colo ":"","heade _acce _colo ":"","heade _fil e _ca ego y":"","heade _fil e _au ho ":"","heade _fil e _ ag":"","heade _fil e _ ex ":"","pos _ ype":"pos ","co e _ ype":"all"," umbe _pos ":"5","pos _offse ":"","u ique_co e ":"disable","i clude_pos ":"","exclude_pos ":"","i clude_ca ego y":"","exclude_ca ego y":"","i clude_au ho ":"","i clude_ ag":"","exclude_ ag":"","so _by":"popula _pos _mo h","da e_fo ma ":"ago","da e_fo ma _cus om":"","pagi a io _mode":"disable","pagi a io _ ex p ev_show ex ":"","pagi a io _ umbe _pos ":"16","pagi a io _sc oll_limi ":"","boxed":"","boxed_shadow":"","el_id":"","el_class":"","scheme":" o mal","colum _wid h":"au o"," i le_colo ":"","acce _colo ":"","al _colo ":"","exce p _colo ":"","css":"","paged":1,"colum _class":"jeg_col_1o3","class":"j ews_block_21"};

نوشته در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ / 0 نظر / دکتر سعیده اسدی طرز خوابیدن در دوران بارداری طرز خوابیدن در دوران بارداری روی شکم، کمر یا به پهلو؟ سوالی است که برای همه زنان باردار پیش میاید که نحوه خوابیدن در دوران بارداری چگونه باشد که هم برای جنین ایمن باشد و هم مادر در آسایش. زمان بارداری٬ دورانی است که بیش از هر زمان دیگری به یک خواب شبانه خوب نیاز دارید، هر چند متاسفانه محقق کردنش کمی مشکل است. پیدا کردن بهترین وضعیت خواب آسان نیست. باید بگیم که دو حالت مورد علاقه افراد در خوابیدن یعنی (رو به شکم و به پشت خوابیدن) در دوران حاملگی بهترین وضعیت خوابیدن نیست. با من همراه باشید تا وضعیت های خوابیدن را بررسی کنیم. آنچه که در این متن میخوانید: وضعیت های مختلف خواب چند نکته برای ایجاد خواب خوب اگر به حالت روی شکم خوابیده یا به پشت خوابیده (طاق باز) بیدار شویم چه پیش میاید؟ وضعیتهای متفاوت خواب کدامند و تاثیر آنها روی من و کودک چه میباشد؟ خوابیدن روی شکم اگر عادت دارید طاق باز بخوابید، نهایتا تا آخر سه ماهه اول بارداری می توانید این کار را انجام دهید یعنی تا وقتی که شکمتان به اندازه یک هندوانه نشده است، مشکلی نیست ???? اما بعد بزرگ شدن شکم٬ ازا ماه ۳ به بعد مجبور هستید که به پوزیشن های دیگر تغییر وضعیت دهید. خوابیدن به پشت در دوران بارداری متخصصین به زنان آبستن توصیه میکنند از خوابیدن به پشت در دو ماهگی و سه ماهگی خودداری کنند. چرا؟ حالت خوابیدن به پشت تمام وزنِ رحمِ در حال رشد و جنین را روی کمرتان، روده ها، و سیاهرگ بزرگ، که خون را از اندامهای تحتانی به قلب برمیگرداند میاندازد. این فشار میتواند دردهای کمر و هموروید را تشدید کند، عمل هضم را ضعیف، گردش خون را دچار اختلال، و احتمالا سبب فشار خون (فشار خون پایین) که میتواند باعث سرگیجه شما گردد بشود. گردش خون نامطلوب همچنین میتواند جریان خون به جنین را کاهش داده، در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی کمتری کودک دریافت میکند. اگر گاهی اوقات خود را به حالت خوابیده به پشت ببینید، خطرناک نیست، اما خوابیدن به پشت برای مدت زمان طولانی طی هفته ها و ماه ها میتواند مشکل ساز باشد. [???? در مورد کمردرد دوران بارداری بیشتر بدانید] بهترین مدل خوابیدن در دوران بارداری تماس جهت نوبت دهی٬ مشاوره جراحی زیبایی واژن و اطلاع از هزینه ها مطب دکتر سعیده اسدی٬ متخصص زنان در شرق تهران ——————————————- ۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷ – ۰۲۱۷۶۷۰۰۵۱۸ خوابیدن به پهلوی چپ یا راست طی دوران دو ماهگی و سه ماهگی، خوابیدن به هر پهلو٬ ترجیحا سمت چپ اگر امکان دارد برای شما و کودکتان ایده آل است. این پوزیشن حداکثر جریان خون و مواد مغذی به جفت جنین را فراهم میکند (فشار کمتر به سیاهرگ بزرگ)، و عملکرد کلیه را بالا میبرد، که به معنی دفع بهتر مواد زائد و تورم کمتر در پا، مچ پا، و دست ها میباشد. در واقع بهترین وضعیت خواب در دوران بارداری حالت SOS ( مخفف Sleep O Side ) است. این عبارت به معنی خوابیدن به پهلو است. یعنی در این صورت میتوانید به پهلوی راست و یا به پهلوی چپ بخوابید. اگرچه خوابیدن به پهلوی چپ ، باز بهتر است. در این حالت بهتر است کمی پاها را به سمت سینه جمع کنید و یک بالش بین ۲ زانویتان قرار دهید. با این توضیحات بهترین طرز خوابیدن در دوران بارداری کدام است؟ بهترین و امن ترین حالت خواب برای زنان آبستنی که از سه ماهگی اول گذر کرده اند، خوابیدن روی پهلوی چپ، وضعیتی که گردش خون مطلوب را تقویت میکند. [ بیشتر بخوانید: تاتو در دوران بارداری] چند نکته مفید در طرز خوابیدن دوران بارداری در حالت عادی به پهلو خوابیدن عادت دارید؟ یا همیشه کسی بودید که به پهلو میخوابیده اما همچنان احساس راحتی نمیکنید؟ اینجا نکاتی را توضیح میدهم تا خوابی آسوده بر پهلو داشته باشید: – از بالشهای زیادی استفاده کنید. یک پا را روی دیگر قرار دهید و میان آنها یک بالش بگذارید و بالش دیگری را زیر کمرتان استفاده کنید یا هرگونه ترکیبی که به خوابی راحت به شما کمک کند. – از یک بالش خاص استفاده کنید. برای راحتی بیشتر، میتوانید از یک بالش سه گوش یا یک بالش بزرگ استفاده کنید. – خودتان را بالا نگه دارید. اگر بالش ها کمک نمیکنند، میتوانید خوابیدن به حالت نیمه ایستاده یا لمیدن روی مبل راحتی (اگر دارید) را بجای تخت امتحان کنید. به یاد داشته باشید، احساس ناراحتی برای چندین شب یا حتی چندین هفته طبیعی است؛ بدنتان خودش را به وضعیت جدید به احتمال زیاد وفق خواهد داد. [ بیشتر بخوانید: تغذیه دوران بارداری] اگر در حالت خوابیده بر روی شکم یا پشت از خواب بیدار شوم چه پیش میاید؟ هنگامی که خواب هستید و ناخواسته و در عدم هوشیاری به کمر (طاق باز) خوابیده اید، چون هیچ کنترلی روی وضعیت خواب خود ندارید خیلی نگران نشوید. این یک وضعیتی است که احتمالا برای این پهلو به اون پهلو شدن و تغییر پوزیشن ها را به شما یادآوری شده (و شاید دستشویی رفتن مجدد را، از دیگر مشکلات رایج خواب در دوران حاملگی)٬ بنابراین فقط به پهلو بچرخید و فکر دیگری نکنید. ایمن ترین طرز خوابیدن در دوران بارداری چگونه است؟ بارداری و زایمان, سلامتی و بهداشت زنان

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب