دسته‌بندی‌ها

توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

روش روندنما را توضیح دهید

روش روندنما را توضیح دهید

(fu c io (){va ode=docume .ge Eleme ById("mw-dismissable o ice-a o place");if( ode){ ode.ou e HTML="\u003Cdiv class=\"mw-dismissable- o ice\"\u003E\u003Cdiv class=\"mw-dismissable- o ice-close\"\u003E[\u003Ca abi dex=\"0\" ole=\"bu o \"\u003Eپنهان&zw j;سازی\u003C/a\u003E]\u003C/div\u003E\u003Cdiv class=\"mw-dismissable- o ice-body\"\u003E\u003Cdiv id=\"localNo ice\" la g=\"fa\" di =\" l\"\u003E\u003C able s yle=\"wid h:100%; bo de :2px solid #B22222; backg ou d-colo :#ffffffff; bo de - adius:10px;\"\u003E\ \u003C body\u003E\u003C \u003E\ \u003C d s yle=\"wid h:40px; heigh :40px; ex -alig :ce e ; ve ical-alig :middle;\"\u003E\u003Ca h ef=\"/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Shah(Emam_)_Mosque_,_Isfaha .jpg\" class=\"image\"\u003E\u003Cimg al =\"Shah(Emam ) Mosque , Isfaha .jpg\" s c=\"//upload.wikimedia.o g/wikipedia/commo s/ humb/5/5a/Shah%28Emam_%29_Mosque_%2C_Isfaha .jpg/220px-Shah%28Emam_%29_Mosque_%2C_Isfaha .jpg\" decodi g=\"asy c\" wid h=\"220\" heigh =\"157\" da a-file-wid h=\"1920\" da a-file-heigh =\"1371\" /\u003E\u003C/a\u003E\ \u003C/ d\u003E\ \u003C d s yle=\" ex -alig :ce e ;\"\u003E\u003Ca h ef=\"/wiki/%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%A7:%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86\" i le=\"ویکی&zw j;پدیا:ویکی دوستدار یادمان&zw j;ها ۲۰۲۱ ایران\"\u003E \u003Cb\u003Eتا ۱۶ آبان وقت دارید تا با اهدای عکس&zw j;های خود از یادمان&zw j;های ایران به ویکی&zw j;پدیا کمک کنید و در بزرگترین مسابقه عکاسی دنیا شرکت کنید.\u003C/b\u003E\u003C/a\u003E\u003Cb /\u003E\ \u003Cp\u003E\u003Cb /\u003E\ ایران بیش از ۲۶هزار یادمان ثبت&zw j;شدهٔ ملی دارد. فهرست یادمان&zw j;های واجد شرایط را از \u003Ca h ef=\"/wiki/%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%A7:%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7\" i le=\"ویکی&zw j;پدیا:ویکی دوستدار یادمان&zw j;ها ۲۰۲۱ ایران/فهرست یادمان&zw j;ها\"\u003Eاینجا\u003C/a\u003E پیدا کنید. \u003Cb /\u003E\ \u003C/p\u003E\ \u003C/ d\u003E\ \u003C d s yle=\"wid h:40px; heigh :40px; ex -alig :ce e ; ve ical-alig :middle; paddi g-lef :10px;\"\u003E\u003Cdiv class=\"floa lef \"\u003E\u003Ca h ef=\"h ps://fa.wikipedia.o g/wiki/ویکی&zw j;پدیا:ویکی_دوستدار_یادمان&zw j;ها_۲۰۲۱_ایران\"\u003E\u003Cimg al =\"Wlm logo i a .p g\" s c=\"//upload.wikimedia.o g/wikipedia/commo s/ humb/a/a8/Wlm_logo_i a .p g/150px-Wlm_logo_i a .p g\" decodi g=\"asy c\" wid h=\"150\" heigh =\"188\" da a-file-wid h=\"2272\" da a-file-heigh =\"2847\" /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/div\u003E\ \u003C/ d\u003E\u003C/ \u003E\u003C/ body\u003E\u003C/ able\u003E\u003C/div\u003E\u003C/div\u003E\u003C/div\u003E";}}());

فلوچارت مقاله‌سازی در ویکی‌پدیا فلوچارت یک حلقه فور رَوَندنما یا فلوچارت (به انگلیسی: Flowcha ) نوعی نمودار است که گردش کار یا فرایند انجام کاری را نمایش می‌دهد. محتویات ۱ کاربرد روندنما ۲ انواع ۳ ساختار و نمادها ۴ منابع ۵ پیوندهای مرتبط ۶ جستارهای وابسته کاربرد روندنما فلوچارت در واقع نقشه‌ای است که برنامه‌نویسان رایانه قبل از نوشتن برنامه به زبان برنامه‌نویسی اصلی آن را ترسیم می‌کنند. با مروری بر فلوچارت، روند اجرای عملیات، مراحل و جزئیات برنامه و ورودی و خروجی هر مرحله از برنامه مشخص می‌شود. استفاده از فلوچارت جهت حل هر مسئله‌ای مفید است و بدون در نظر گرفتن زبان برنامه‌نویسی، نوشتن برنامه را سهولت می‌بخشد. علاوه بر این فلوچارت جزئی باارزش از مستندات هر برنامه می‌باشد که با کمک آن تفسیر برنامه، عیب‌یابی و استفاده توسط شخصی به جز برنامه‌نویس را آسان می‌کند. برای رسم فلوچارت آگاهی و تسلط بر مراحل مورد نیاز و ترتیب آنها جهت به‌دست آوردن نتیجه مورد نظر با استفاده از داده‌های ورودی به الگوریتمی که فلوچارت برای آن کشیده می‌شود، لازم است. انواع استرنکرت در سال ۲۰۰۳ میل‍ادی این‌نکته را مطرح کرد که فلوچارت‌ها از دیدگاه گروه‌های مختلف کاربران، به‌طور مثال، کارمندان، مدیران یا تحلیلگران، ممکن است متفاوت باشند و به همین دلیل ۴ دستهٔ کلی وجود دارد:[۱] فلوچارت مستندات فلوچارت داده‌ها فلوچارت سامانه‌ها فلوچارت برنامه‌ها اگرچه دسته‌بندی‌های بسیار زیادی برای انواع فلوچارت‌ها وجود دارد، ساختار و نمادها برای رسم فلوچارت از اشکال و نمادهای مشخصی استفاده می‌شود. هر مرحله از الگوریتم با یک نماد و پیکان‌ها منطق و روند الگوریتم را نشان می‌دهند. مراحل الگوریتم را به دسته‌های زیر تقسیم می‌کنیم: شکل نام توضیحات خط جریان یک پیکان، از نمادی به نماد دیگر؛ کنترل جریان فرایند را به جهت پیکان نشان می‌دهد. این خط می‌تواند پیوسته یا خط‌چین باشد. معنی یک خط‌چین ممکن است در فلوچارت‌های مختلف متفاوت باشد و به شرح آن فلوچارت بستگی دارد. پایانه (آغاز و پایان) به‌صورت دایره، بیضی یا مستطیل انحنادار نشان داده می‌شود. این شکل‌ها معمول‍اً عبارات «شروع» یا «پایان» را دربر می‌گیرند و مفهوم ابتدا یا پایان یک فرایند را می‌رسانند؛ مثل‍اً پیام گرفتن ورودی‌ها یا دریافت محصول یا خروجی. دستورات به صورت مستطیل نمایش داده می‌شود. این شکل برای نمایش دستورات، انتسابات، و اجرای آن‌ها استفاده می‌شود. برای مثال «مقدار x را معادل ورودی دریافت شده قرار بده.» یا «k += ۲». تصمیم‌گیری یک لوزی، برای نمایش شرط‌ها و تصمیم‌گیری به‌کار می‌رود. این شرط‌ها؛ معمول‍اً سوال‍ات بله/خیر یا صحیح/غلط (T ue/False) هستند. این حال‍ات شرطی، به وسیلهٔ دو پیکان به حال‍ات دستورات بعدی متصل می‌شوند. هرچند تعداد حال‍ات می‌تواند بیشتر از دو حالت باشد، اما معمول‍اً دو حالت صحیح یا غلط وجود در نظر گرفته می‌شود. برای مثال؛ «آیا x از ۱۲ بزرگ‌تر است؟» ورودی و خروجی یک متوازی‌الأضلاع؛ برای نمایش دریافت ورودی‌ها یا نمایش خروجی‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، «X را نمایش بده.» حاشیه‌نویسی حاشیه‌نویسی برای نمایش نظرات یا نکات قابل توجه در کنار فلوچارت استفاده می‌شود. دستورات از پیش تعیین‌شده یک مستطیل با دو برش موازی و عمودی، برای نمایش قدم‌های پیچیدهٔ فرایند استفاده می‌شود که ممکن است در فلوچارت جداگانه‌ای تعریف شده‌باشند. آماده‌سازی یک شش‌ضلعی، می‌تواند برای مقداردهی اولیه استفاده شود. همچنین این نماد ممکن است به جای نماد تصمیم‌گیری در حلقه‌های شرطی استفاده شود. اتصال‌دهنده عموماً به شکل دایره نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد که کجا؛ جریان چندگانهٔ کنترل؛ در یک جریان همگرا خارج می‌شود. اتصال‌دهنده مانند مثال بال‍ا عمل می‌کند؛ با این تفاوت که می‌تواند برای جای‌گذاری یک اتصال‌دهنده به صفحهٔ دیگر استفاده شود. منابع ↑ Ala B. S e ecke (2003) C i ical I cide Ma ageme . p. 126..mw-pa se -ou pu ci e.ci a io {fo -s yle:i he i }.mw-pa se -ou pu q{quo es:"\"""\"""'""'"}.mw-pa se -ou pu code.cs1-code{colo :i he i ;backg ou d:i he i ;bo de :i he i ;paddi g:i he i }.mw-pa se -ou pu .cs1-lock-f ee a{backg ou d:u l("//upload.wikimedia.o g/wikipedia/commo s/ humb/6/65/Lock-g ee .svg/9px-Lock-g ee .svg.p g") o- epea ;backg ou d-posi io : igh .1em ce e ;paddi g- igh :1em;paddi g-lef :0}.mw-pa se -ou pu .cs1-lock-limi ed a,.mw-pa se -ou pu .cs1-lock- egis a io a{backg ou d:u l("//upload.wikimedia.o g/wikipedia/commo s/ humb/d/d6/Lock-g ay-al -2.svg/9px-Lock-g ay-al -2.svg.p g") o- epea ;backg ou d-posi io : igh .1em ce e ;paddi g- igh :1em;paddi g-lef :0}.mw-pa se -ou pu .cs1-lock-subsc ip io a{backg ou d:u l("//upload.wikimedia.o g/wikipedia/commo s/ humb/a/aa/Lock- ed-al -2.svg/9px-Lock- ed-al -2.svg.p g") o- epea ;backg ou d-posi io : igh .1em ce e ;paddi g- igh :1em;paddi g-lef :0}.mw-pa se -ou pu div[di =l ] .cs1-lock-f ee a,.mw-pa se -ou pu div[di =l ] .cs1-lock-subsc ip io a,.mw-pa se -ou pu div[di =l ] .cs1-lock-limi ed a,.mw-pa se -ou pu div[di =l ] .cs1-lock- egis a io a{backg ou d-posi io :lef .1em ce e ;paddi g-lef :1em;paddi g- igh :0}.mw-pa se -ou pu .cs1-subsc ip io ,.mw-pa se -ou pu .cs1- egis a io {colo :#555}.mw-pa se -ou pu .cs1-subsc ip io spa ,.mw-pa se -ou pu .cs1- egis a io spa {bo de -bo om:1px do ed;cu so :help}.mw-pa se -ou pu .cs1-hidde -e o {display: o e;fo -size:100%}.mw-pa se -ou pu .cs1-visible-e o {fo -size:100%}.mw-pa se -ou pu .cs1-subsc ip io ,.mw-pa se -ou pu .cs1- egis a io ,.mw-pa se -ou pu .cs1-fo ma {fo -size:95%}.mw-pa se -ou pu .cs1-ke -lef ,.mw-pa se -ou pu .cs1-ke -wl-lef {paddi g-lef :0.2em}.mw-pa se -ou pu .cs1-ke - igh ,.mw-pa se -ou pu .cs1-ke -wl- igh {paddi g- igh :0.2em} ایرج صادقی. الگوریتم و فلوچارت. انتشارات ناقوس. تهران ۱۳۸۴. شابک ‎۹۶۴-۶۷۵۹-۳۷-۸ پیوندهای مرتبط آموزش فلوچارت آموزش الگوریتم جستارهای وابسته الگوریتم برنامه‌نویسی .mw-pa se -ou pu . avba {display:i li e;fo -size:88%;fo -weigh : o mal}.mw-pa se -ou pu . avba -collapse{floa : igh ; ex -alig : igh }.mw-pa se -ou pu . avba -box ex {wo d-spaci g:0}.mw-pa se -ou pu . avba ul{display:i li e-block;whi e-space: ow ap;li e-heigh :i he i }.mw-pa se -ou pu . avba -b acke s::befo e{ma gi -lef :-0.125em;co e :"[ "}.mw-pa se -ou pu . avba -b acke s::af e {ma gi - igh :-0.125em;co e :" ]"}.mw-pa se -ou pu . avba li{wo d-spaci g:-0.125em}.mw-pa se -ou pu . avba -mi i abb {fo -va ia :small-caps;bo de -bo om: o e; ex -deco a io : o e;cu so :i he i }.mw-pa se -ou pu . avba -c -full{fo -size:114%;ma gi :0 7em}.mw-pa se -ou pu . avba -c -mi i{fo -size:114%;ma gi :0 4em}.mw-pa se -ou pu .i fobox . avba {fo -size:100%}.mw-pa se -ou pu . avbox . avba {display:block;fo -size:100%}.mw-pa se -ou pu . avbox- i le . avba {floa : igh ; ex -alig : igh ;ma gi -lef :0.5em}نبوطراحی جستارهای مطالب طراحی درگاه طراح رشته‌هاCommu ica io desig تبلیغات Book desig Co po a e desig طراحی گرافیکی محیط طراحی غرفه هنر گرافیک طراحی گرافیک تصویرسازی طراحی اطلاعات I s uc io al desig News desig عکاسی Re ail desig Sig age / T affic sig desig Sus ai able g aphic desig تایپوگرافی Video desig Visual me cha disi g E vi o me al desig معماری A chi ec u al ligh i g desig طراحی ساختمان طراحی اکولوژیکی E vi o me al impac desig طراحی باغ معماری داخلی طراحی داخلی طراحی داخلی h ps://ami moghadam.com/i e io -desig / Keyli e desig معماری منظر طراحی منظر باغ طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی معماری همساز با اقلیم طراحی شهری طراحی صنعتی طراحی خودرو اثاث بسته‌بندی طراحی محصول P oduc io desig Se so y desig طراحی خدمات طراحی تعامل طراحی تجربه کاربری Ico desig Imme sive desig طراحی اطلاعات Level desig طراحی گرافیک حرکت So ic i e ac io desig طراحی تجربه کاربری طراحی واسط کاربر طراحی بازی ویدیوئی طراحی وب دیگر رشته‌ها طراحی الگوریتم هنر عمومی طراحی شیشه / سرامیک طراحی دیتابیس داروپردازی Elec ical sys em desig طراحی مد طراحی لباس طراحی جواهر گل آرایی و طراحی با گل طراحی شغل طراحی بازی ویدئویی طراحی هنری بازی ویدئویی طراحی مدار مجتمع طراحی سلاح هسته‌ای طراحی اسید نوکلئیک طراحی سازمان طراحی فرایند طراحی پروتئین طراحی تحقیق طراحی منظره طراحی اجتماعی طراحی نرم‌افزار طراحی صدا طراحی نور طراحی سیستم‌ها طراحی نساجی دیدگاه‌ها Ac ivi y-ce e ed By commi ee By co ac C-K heo y Closu e طراحی مشارکتی طراحی به کمک رایانه Co figu a io Co ex ual C adle- o-c adle C ea ive p oblem-solvi g تکنیک‌های خلاقیت C i ical Desig –bid–build Desig –build a chi ec -led طراحی اکولوژیکی Empa hic فرایند طراحی مهندسی P obabilis ic desig E o - ole a تحمل خطا (علوم رایانه) Flow (EDA) Fo assembly Fo ma ufac u abili y Fo Six Sigma Fo es i g Fo X Fu c io al اصل سادگی Me adesig نقشه ذهنیpi g Modula طراحی باز Pa ame ic طراحی مشارکتی Pla fo m-based Ra io al Rege e a ive مهندسی قابلیت اطمینان Safe-life طراحی پایا نظریه محدودیت‌ها طراحی بالا به پایین و پایین به بالا T a sfo ma io T a sge e a io al تریز (خلاقیت‌شناسی) U ive sal Usage-ce e ed Use-ce e ed طراحی کاربر-محور Use i ova io Desig co ols leade ship ma ageme me hods الگوی طراحی esea ch scie ce s a egy hi ki g ool ابزارهاخصوصیت روشنفکرانهسازمان‌هاجایزه‌هاابزارها A chi ec u al model بلوپرینت Comp ehe sive layou طراحی به کمک رایانه Elec o ic desig au oma io روندنما پیکرنما P oduc desig specifica io پیش‌نمونه پیش‌طرح استوری‌برد ترسیم فنی Tools fo Ideas Websi e wi ef ame خصوصیت روشنفکرانه Commu i y desig Desig a ou d Desig pa e Geschmacksmus e I dus ial desig igh Eu opea U io سازمان‌ها AIGA Cha e ed Socie y of Desig e s Desig a d I dus ies Associa io Desig Cou cil I e a io al Fo um Desig The Desig Socie y Desig Resea ch Socie y جایزه‌ها Eu opea Desig Awa d Ge ma Desig Awa d Good Desig Awa ds (Chicago) Good Desig Awa ds (Japa ) G aphex IF p oduc desig awa d James Dyso Awa d P i ce Philip Desig e s P ize موضوع‌های مرتبط زیبایی‌شناسی هنر کاربردی هنر مفهوم صنایع خلاق نماد فرهنگی مهندسی معماری سازمانی آینده‌پژوهی طراحی هوشمند توسعه محصول جدید Philosophy of desig شبیه‌سازی فرآیند Slow desig STEAM fields مصورسازی (گرافیک کامپیوتری) Wicked p oblem Desig b ief di ec o educa io eleme s a d p i ciples مهندس طراح fi m his o y k owledge la guage life load museum pa adigm a io ale eview specifica io s udio ech ology Commo s داده‌های کتابخانه‌ای عمومی برگه‌دان مستند فراگیر (آلمان) کتابخانه‌های ملی فرانسه (داده‌ها) ایالات متحده آمریکا دیگر مایکروسافت آکادمیک بایگانی ملی (ایالت متحده) برگرفته از «h ps://fa.wikipedia.o g/w/i dex.php? i le=روندنما&oldid=33367393» رده‌ها: ابزارهای کنترل کیفیتاختراع‌های آمریکاییارتباطات فنیالگوریتم‌هابرنامه‌نویسینمودارهارده‌های پنهان: صفحه‌های دارای تابع تجزیه‌گر آرایش‌عدد با آرگومان غیرعددیمقاله‌های دارای واژگان به زبان انگلیسی با ارجاع صریحمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های GNDمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های BNFمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های LCCNمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های MAمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های NARAمقاله‌های با کد مثال

در مجموعه آموزش‌های قبلی با مفهوم الگوریتم آشنا شدیم و دانستیم چگونه باید طرح و ایده‌ی خود را به الگوریتم تبدیل کنیم، اما اگر تعداد دستورات زیاد شود ایجاد الگوریتم کار آسانی نخواهد بود و باعث ایجاد بی‌نظمی و اشتباه خواهد شد، در چنین مواقعی باید طرح خود را در قالب فلوچارت (روندنما) ارائه کنیم.فلوچارت علاوه بر این که روند کلی طرح را در قالب نمودار نمایش میدهد از اعتبار بیشتری نیز برخوردار است و همچنین امکان بروز خطا را به حداقل میرساند، در ادامه با همیار آی تی همراه باشید تا با هم به بررسی فلوچارت پرداخته و بدانیم چگونه باید الگوریتم و طرح خود را به فلوچارت تبدیل کنیم.فلوچارت (روندنما) چیست؟فلوچارت مجموعه‌ای از شکل‌های قراردادی است که دستورالعمل‌ها و ترتیب اجرای آن‌ها را مطابق با الگوریتم مورد نظر نمایش می‌دهد.چگونه الگوریتم خود را به فلوچارت تبدیل کنیم؟برای تبدیل الگوریتم به روندنما باید ابتدا با تعدادی از اشکال که میتوانید در روندنمای خود استفاده کنید آشنا شوید:توجه: این اشکال قراردادی هستند و این امکان وجود دارد که در منابع مختلف تا حدودی متفاوت باشند.علامت‌های شروع و پایان ⇐ دایرهاز شکل دایره می‌توانید برای نمایش نقاط شروع و پایان فلوچارت استفاده کنید.هنگامی که قصد دارید نقطه‌ی آغاز یا پایان یک فلوچارت را نمایش دهید باید از نماد دایره استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در فلوچارت تنها باید یک نقطه‌ی شروع وجود داشته باشد، اما در تعداد نقاط پایان محدودیتی برای شما وجود ندارد، چراکه یک برنامه می‌تواند چندین حالت مختلف برای پایان داشته باشد اما همواره تنها یک حالت شروع خواهد داشت.علامت ورودی (دریافت کن) ⇐ متوازی‌الاضلاعاز علامت متوازی‌الاضلاع برای دستورات ورودی و دریافت متغیرها استفاده کنید.هنگامی که قصد دارید، مقداری را از کاربر یا جایی در خارج از برنامه دریافت کنید باید نام آن متغیرها را در علامت متوازی‌الاضلاع نمایش دهید.دستورات محاسباتی و انتساب ⇐ مستطیلاز علامت مستطیل برای انجام محاسبات و یا دستورات انتساب استفاده کنید.یک برنامه‌ی کامیپوتری پر از دستورات محاسباتی و انتساب (Assig ) است، بنابراین احتمالا به دفعات فراوان از تصویر مستطیل در فلوچارت خود استفاده خواهید کرد!علامت شرط ⇐ لوزیبرای ایجاد دستورات شرطی در فلوچارت خود می‌توانید از علامت لوزی استفاده کنید. (حلقه‌های تکرار نیز به کمک همین علامت ایجاد می‌شوند)دستورات شرطی نیز معمولا زیاد در یک برنامه‌ی کامپیوتری استفاده می‌شوند، همانطور که در تصویر اشاره کردیم حلقه‌های تکرار نیز در برنامه‌نویسی با استفاده از همین لوزی‌ها نمایش داده می‌شوند، اگر می‌خواهید بیشتر با این دو مورد آشنا شوید توصیه می‌کنیم آموزش منطق برنامه‌نویسی را مطالعه نمایید.علامت خروجی (نمایش بده) ⇐ چهارضلعی منحنیبرای نمایش دستورات خروجی میتوانید از یک چهارضلعی منحنی‌دار استفاده کنید.در نهایت هدف اصلی یک برنامه نمایش مقدار خروجی به کاربر است، بنابراین معمولا پس از انجام محاسبات فراوان و پردازش‌های مختلف روی داده‌های وروری یک مقدار خروجی تولید خواهد شد، در هنگام رسم فلوچارت این مقادیر را با شکل بالا (یک چهار ضلعی منحنیدار) نمایش می‌دهیم.قالب کلی یک روندنما به صورت زیر است:طرح کلی یک روندنمامثال: الگویتم و فلوچارتی بنویسید که عمل ضرب دو عدد طبیعی a*b را به کمک عملیات جمع محاسبه کرده و نمایش دهد.شروعa , b را دریافت کن.p =ai=2p =p +ai=i+1اگر i

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب