دسته‌بندی‌ها

توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).
برند خوب

برند خوب

ویژگی های یک برند خوب چیست ؟

امتیاز کاربران

رعایت ویژگی های برند خوب در توسعه و ترقی صنعت و تجارت و تولید اجناس متحد الشکل و افزایش فروش کارخانجات و گسترش روابط بین المللی اهمیت زیادی دارد. به طوریکه امروزه کلیه کشورها مجبور شده اند برای حفظ و حمایت تولید کنندگان و جلوگیری از فریب مصرف کنندگان قوانین و مقرراتی برای برند وضع کنند تا نه تنها در کشور آن ها مصون از تعرض باشد بلکه در کلیه ممالک مورد حمایت قرار گیرد. زیرا اجناس کارخانجات فقط در یک کشور به فروش نمی رود بلکه در تمام دنیا عرضه می شود و اگر کالایی مرغوبیت داشته باشد اشخاص به وسیله برند، آن را تشخیص می دهند و به خرید از آن جنس و محصول تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.برند بعضی اوقات به قدری مشهور می شوند و جنبه عمومی پیدا می کنند که در اصطلاح به جای اسم عام جنس بکار می روند. مثلاَ لینولئوم که یک برند است در اثر کثرت استعمال به جای مشمع کف اتاق استعمال می شود. یا گرامافون که در اثر استعمال زیاد از صورت علامت صنعتی خارج شده و امروزه اسم عام شده است. ویژگی های برند خوب: باید تازگی داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ایجاد شده باشد. موجب گمراه کردن مشتریان نگردد. پیام محصول را به مصرف کننده برساند. باعث افزایش فروش شود. باید تصویر خوبی ایجاد کند. این نام از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد. تلفظ آن آسان باشد. به تمام زبان ها قابل تبلیغ باشد. به خاطر سپردن آن آسان باشد. جذاب باشد و ترغیب  مصرف کننده را به خود جلب کند. مزایای استفاده از محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد. موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد. مطابق ماده 32 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 7/8/2386 ، ثبت علامات ذیل ممنوع می باشد : الف- نتواند کالاها و یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد. ب- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد. ج- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند. د- عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور ، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد ، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود. ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است. و- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی وارد سازد. ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب و گمراهی شود. " ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر " ( خدمات خوب، مشاوره ی رایگان )021-42143

100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو احتمالاً عامیانه‌ ترین و دم دست‌ ترین تعریف ممکن برای واژه “برند” این است “نامی که مستقیماً دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می‌ گیرد”. مشخص است که برند فقط یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی نیز دارد که منحصر به فرد است، بنابراین می توان این مفهوم را برای “برند” ارائه داد: “برند نام یا نمادی است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار میگیرد”. اما قطعاً اگر اندکی تأمل کنیم متوجه می‌ شویم که هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات هدف است. برند علاوه بر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود نگه دارد، برای رشد کسب و کار هم راههایی را مطرح میکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ میکند و ارزش خود را نزد سهامداران مجموعه هم ارتقاء می‌ بخشد. خصوصیات یک برند خوب 1- از لحاظ قانونی، قابلیت پشتیبانی داشته باشد. 2- تلفظ نام برند باید ساده و روان باشد. 3- مشتری بتواند نام برند را، به راحتی به حافظه خود بسپارد. 4- شناسایی و تشخیص آن کار دشواری نباشد. 5- جلب توجه کند. 6- مزایای استفاده از محصول را در خود داشته باشد. 7- پیام محصول و یا شرکت تولید کننده را به مشتری برساند. 8- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد. بدیهی است هزینه‌ ی یک برند خوب، بیش از هزینه‌ ی سایر محصولات عادی دیگر باشد. یک علامت تجاری اقتصادی، اغلب بخشهای منعطف بازار را در برابر قیمت، مورد هدف قرار میدهد. یک علامت تجاری رقابتی و جنگجویانه برای مقابله با تهدیدهای رقابتی ایجاد میشود. زمانی که یک برند برای چند محصول متعدد به کار برده میشود، به عنوان یک برند خانوادگی شناخته میشود. زمانی که تمامی محصولات یک شرکت، هر کدام دارای برند مجزایی برای خود باشند، به شناسه ای منحصر به فرد تبدیل می شوند. {"@co ex ": "h p://schema.o g","@ ype": "LocalBusi ess","add ess": {"@ ype": "Pos alAdd ess","add essLocali y": "Kho asa ","add essRegio ": "IR","s ee Add ess": "Seyyed Razi 34"},"desc ip io ": "\u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0641\u0631\u0648\u0634 \u06a9\u0627\u0644\u0627,\u0631\u0634\u062f \u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0648\u06cc\u0698\u06af\u06cc \u0647\u0627\u06cc \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u062e\u0635\u0648\u0635\u06cc\u0627\u062a \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0645\u0634\u062e\u0635\u0627\u062a \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0648\u06cc\u0698\u06af\u06cc \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0628\u0631\u0646\u062f \u062f\u0631 \u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0627\u0631\u0627\u0626\u0647 \u062e\u062f\u0645\u0627\u062a \u0628\u0647 \u0645\u0634\u062a\u0631\u06cc\u0627\u0646"," ame": "\u0648\u06cc\u0698\u06af\u06cc \u0647\u0627\u06cc \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628","p iceRa ge": "رایگان","image": "h ps://www. ewseo.i /images/2018/01/BRAND-IMAGE.jpg"," elepho e": "0936-936-2739"," eview": {"@ ype": "Review","au ho ": "Ami Ghamsa i","da ePublished": "2018-01-09T10:00:40+03:30","desc ip io ": "\u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0641\u0631\u0648\u0634 \u06a9\u0627\u0644\u0627,\u0631\u0634\u062f \u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0648\u06cc\u0698\u06af\u06cc \u0647\u0627\u06cc \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u062e\u0635\u0648\u0635\u06cc\u0627\u062a \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0645\u0634\u062e\u0635\u0627\u062a \u06cc\u06a9 \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0648\u06cc\u0698\u06af\u06cc \u0628\u0631\u0646\u062f \u062e\u0648\u0628,\u0628\u0631\u0646\u062f \u062f\u0631 \u06a9\u0633\u0628 \u0648 \u06a9\u0627\u0631,\u0627\u0631\u0627\u0626\u0647 \u062e\u062f\u0645\u0627\u062a \u0628\u0647 \u0645\u0634\u062a\u0631\u06cc\u0627\u0646"," eviewRa i g": {"@ ype": "Ra i g","bes Ra i g": "5"," a i gValue": "5","wo s Ra i g": "1"}}} مطالب زیر را حتما بخوانیدویژگی های یک برند خوب، ثبت علامت تجاریدسته بندی برندهابازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروشچهار دلیل عمده در فروش نرفتن یک کالا5 مورد از عوارض جانبی ارایه خدمات بد به مشتریانواع خدمات به مشتریبازاریابی اینترنتیبازاریابی محصولات خدماتی

برند خوب

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب